İlim Hikmet Vakfı - KAYSERİ
DÜŞÜNCE AKADEMİSİ
FOTOĞRAF GALERİSİ
Gaziantep Ziyareti
Bu yıl üniversite komisyonu olarak İlim Hikmet Vakfı çatısı altında ilk gezimizi Gaziantep’e gerçekleştirdik. sabah namazından sonra vakfın önünde bulaşarak aracımıza yerleştik . Efendimizin Birini tanımak istiyorsan onunla yolculuk yap hadisini kendimize düstur ederek yola koyulduk. Yol sohbetlerini söylenen ezgi ve marşlarla süsledik. Göksun da bir mola verip kahvaltımızı yaptık. Durmuş abinin de çayını içtikten sonra tekrar yola koyulduk. Maraş olaylarına denk geldiğimizden dolayı yolda 4 kere kimlik kontrolünden geçmemiz yolculuğumuzun süresini epey uzatmış oldu.Bir bölümünü eskortlar eşliğinde geçirdiğimiz yaklaşık 8 saatlik yolculuğumuz Gaziantep deki arkadaşlarımızın bizi karşılamasıyla son buldu. Kardeşlerimizin, karşısında mahcup olacağımız ilgileri bize yolculuğumuz esnasındaki yaşadığımız sıkıntıları unutturdu. Samimi bir karşılamadan sonra yemeğimizi sohbet eşliğinde yedik(Elhamdülillah). Gaziantepli öğrenci başkanı Seyithan Cıcık’ın kısa bir hoş geldin konuşmasından sonra birlikte kardeşlerimiz ile yağmur altında Gaziantep’in o tarihi sokaklarında gezintiye başladık. İlk olarak şehrin tarihi kalesini ,tatlı bir yağmur altında gezdik.şehre tepeden bakıp şehrin sembol isimlerinden Şehit şahin beyi tanıyıp, selamımızı verdikden sonra tarihi Şirvani camisin de namazımızı kılıp tarihi Gaziantep çarşısını gezmeye koyulduk . Bu esnada 4 Asırlık tarihi Tahmis kahvehanesinde Çaylarımızı yudumlarken türküler eşliğinde kardeşlerimizle unutamayacağımız zamanlar geçirdik. Vakfa geri döndüğümüzde Hıdır Akaslan abimizin Gençlerin ilerideki konumu konumlarını ve yapılması gereken çalışmalar hakkında bizle hasbihal etmesi , Anadolu talebe birliğinin gaziantepdeki çalışmaları hakkında verdiği bilgiler, arkadaşlarımızın da sohbete dahil olması ortamdan epey istifade etmemize sebep oldu. Arkadaşların hazırladığı yemeği yemeye gittiğimizde dillere destan Antep baklavasını 5 duyu organımızla da hissederek yerken elimizin gayri ihtiyari diğer baklava dilimlerine doğru gittiğini fark ettik. Arkasından çaylarımızı içerken Seyithan kardeşimizden Bülbülzade vakfının Gaziantep deki konumunu, Gaziantep deki çalışmalarını dinledik.Arkasından İlim Hikmet Vakfı öğrenci başkanı Bilal ceylan, Kayserideki çalışmaları ve bu çalışmalarda fussilet 33. Ayetinin iyi anlaşılması gerektiğini vurguladı. Programın sona ermesinden sonra karma gruplar halinde öğrenci evlerine dağıldık ve evlerde yapmış olduğumuz muhabbetler kardeşliğimizi daha da pekiştirdi. Sabah namazımızı kıldıktan sonra arkadaşlar ile bereketli bir sofrada beraber olduk. Akabinde yapımı devam eden konumu itabari ile islama çok iyi hizmet edebilecek bir yere inşa edilen kompleks halindeki yurtlarını rehber eşliğinde gezdik. Vakfın inşa halinde ki kompleksinden Türkiye nin en büyük hayvanat bahçesine yol aldık. Hızlı bir şekilde ancak 2,5 saatde hayranlıkla gezebildiğimiz bu mekandan tekrar doğu’nun İstanbuluna döndük. 1,5 saatlik serbest şehir gezisinden sonra gezimizi yemek ve namazla Bülbülzade vakfında tamamladık. Gaziantep den ayrılırken dostlarımızın samimi duaları ve pekişmiş kardeşlik duygularıyla selamlaşarak vedalaştık. Daha sonra Osmaniye, Adana ,Niğde üzerinden beyazlara bürünmüş Kayserimize geri döndük…Bir çok anının yaşandığı ,epey yerin gezildiği , Bülbülzade vakfının İslami çalışmalarından da tecrübelerin alındığı, Gaziantep den ayrılırken aklımızdan hiç çıkmayacak iki şey vardı: sıcak dostluklar ve baklava... Selam ve dua ile.. EMRAH YILMAZ