İlim Hikmet Vakfı - KAYSERİ
DÜŞÜNCE AKADEMİSİ
FOTOĞRAF GALERİSİ
TARİHÇE

1994 yılından beri toplumumuza hizmet yolunda adım adım ilerleyen İlim ve Hikmet Kültür Dayanışma Vakfımız 1993 yılında on altı genç fedakar insanımızın hizmet aşkıyla yola çıkarak zor şartlar altında kıt ve dar imkanlarla , insanlığa ve memleketimize karşı duymuş oldukları hizmet aşkı sonucunda meydana getirdikleri kıymetli bir kurumumuzdur.

Amacımız özellikle geleceğimizin teminatı olan genç kuşaklarımızı ve insanımızı maddi ve manevi yönden olgunlaştırıp geliştirerek , özü sözü sağlam , ruh ve beden sağlığı yerinde ,ülkesine ve insanlığa katkısı olan hayırlı nesiller yetiştirmektir.Vakfımız bu amaçla 1994 ten beri çıktığı yolda Cenab-ı Hakk'ın yardımı ve gönlü geniş insanlarımızın desteğiyle büyük mesafeler almış ve halen de almaya devam etmektedir.

Amaçladığımız yolda karşılaştığımız birçok engele ve engellemelere rağmen temel ilkelerimizden sapmadan ve doğru bildiğimiz duruşumuzu hiç bozmadan devam etmeye çalışmaktayız.Şunu belirtmeden geçmeyelim ki vakfımız gelecekte toplumumuzun ihtiyacı olan tüm alanlarda daha güzel hizmetlere emek vermenin azmi ve kararlılığı içerisindedir.

1994 ten bugüne kadar geçen on üç yıl boyunca kayserili hemşehrilerimizin hafızalarında izler bırakan birçok hizmetlere , fedakar arkadaşlarımızın , kadınlarımızın ve gençlerimizin desteğiyle imza atmış bulunuyoruz.

FAALİYETLERİMİZ

Kurulduğumuz günden beri devam eden yaz kurslarımızda gençlerimizin maddi ve manevi yönden inşa edilmesini sağlamaya çalıştık.Esma-ül Hüsna yarışma programıyla insanımızın dini hayat ve bilincinin gelişmesi için uğraştık. Binlerce ciltlik kitabı ve binleri aşan üye sayısına sahip kütüphane hizmetimizle , özellikle gençlerimizin kültür,eğitim ve moral dünyalarının gelişimiyle geleceğe hazırlanmalarının alt yapısını oluşturmayı hedefliyoruz.

Kutlu Doğum Haftası programları çerçevesinde yaptığımız Gül Gecesi programlarıyla ,konferanslarla insanımızın Rabbi ile olan yakınlığını arttırmayı,kardeşliği,dostluğu tazelenerek arttırılmasını gaye ediniyoruz.Her yıl yapmakta olduğumuz yaz piknikleriyle birlik ve beraberlik , kardeşlik ruhumuzun zenginleştirilmesine çalışıyoruz.Şehrimiz ,ülkemiz ve ülkemiz dışına yaptığımız tarih ve kültür gezileriyle ,gönül ve kültür dünyamızın bilinçlenerek zenginleşmesini , insanlarımız ve bölgemiz arasındaki yakınlaşmayı ve dayanışmayı tesis etmeyi hedefliyoruz.

Mübarek Ramazan ayında yaptığımız gıda yardımları , iftar çadırları ve toplu iftar programlarıyla bu ayın bereketinden yararlanarak , zengin - fakir, bay- bayan, yaşlı ve gençlerimiz arasında kardeşlik ve birlik ruhunun arttırılması ,yardımlaşma bilincinin gelişmesine çalışıyoruz. İnsanımız , ülkemiz , bölgemiz ve dünya meselelerinin gündeme getirildiği olayların arka planının kamuoyuna açıkladığı konferans, panel,sempozyum gibi programlarımızla ülkemiz ,bölgemiz ve dünyamız hakkında insanımızı bilinçlendiren ve olaylar konusunda uyanık olması yollarını göstermeyi hedefliyoruz.Şehrimizde hizmet veren diğer kurum ve kuruluşlarla yaptığımız ortak çalışmalarla kurumlarımız arasında birlik, dayanışma ve kardeşlik ruhunun geliştirilmesini amaçlıyoruz.

Kuruluş yıllarından bugüne baktığımızda İlim Hikmet Kültür ve Dayanışma Vakfımız Cenab-ı Hakk'ın lütfuyla birçok hayırlı hizmetlere imza atmıştır.Bunların hepsi kardeşlerimizin, dostlarımızın yardım ve destekleriyle olmuştur.Bu destek devam ettiği müddetçe hizmetlerimizde devam edecektir.Bu konuda desteklerini bizden esirgemeyen tüm kardeşlerimize,dostlarımıza vakıf olarak tekrar şükranlarımızı sunuyoruz.